10 April, 2021

Istina o svemu

Čitao sam Eriha Fon Danikena i Grejema Henkoka, i mislio da tu ima nešto

Bile su to moje tinejdžerske godine, na prelazu vijekova. Malo stvari me je interesovalo, a osim naučne fantastike slabo šta sam drugo i čitao. 

Proroci
Zamisli jačinu ovog izlaska

U šestom-sedmom osnovne sam nabasao na veću količinu časopisa Sirius. To je bio časopis za znanstvenu-fantastiku koji je izlazio od 1976. pa do 1989. U svakom broju su bile po dvije-tri priče, i sjećam se da u većini slučajeva ja to nisam nešto naročito kontao. U isto vrijeme, kraj devedesetih, pojavila se i  remasterizovana verzija dotadašnjih Star Wars-a i tako sam se upoznao sa davnim dešavanjima u udaljenoj galaksiji.

Zvjezdani ratovi su mi bili smaračina, ali sam se pravio da mi se sviđaju. Ja sam više volio Armageddon, Independence Day, Deep Impact i, najbolji od svih, Contact. Crtao sam svemirske bitke i pisao školske sastave na temu kolonizacije svemira.

Contact (1997)

Tako nafilovan, moj mladi mozak, jednog dana, na donjim policama biblioteke, pronalazi:  Jesu li bogovi bili astronauti?, Povratak zvijezdama, Sjećanje na budućnost... , za čim je uslijedilo otkrovenje - Da, jebote! Sad sve ima smisla. Bogovi su bili vanzemaljci! Oni su donijeli znanja ljudima. Oni su napravili piramide! Arheolozi veze nemaju! U pravu je tamo neki lik iz Švajcarske, vlasnik zabavnog parka. Onda se na Danikena nadovezao Henkok sa svojom knjigom Tragovi bogova i teorijom da je Antarktik ustvari Atlantida i da su se možda ti drevni Atlantiđani nakon svoje propasti raštrkali po svijetu i dijelili napredna znanja primitivnim narodima. Nije mi bilo jasno kako naučnici mogu da odbacuju neupitne dokaze do kojih je došao ovaj veliki tragalac za istinom i osvjedočeni pothead. Vjerovatno zato što se drže zajedno i ne žele da priznaju epohalna otkrića jednog amatera. Sujeta.
 
 ***

Držalo je to mene bar pet godina. Alternativna istorija, nenasjedanje na mejnstrim narative, Sfinga stara dvanaest hiljada godina, datiranje ugljenikom 14... 

U tom razdoblju sam pročitao i jednu običnu, dosadnu, naučnu istoriju drevnog Egipta koja me je malo ohladila od sve te priče o ancient aliens hipotezama. Međutim, kao svaki pravi vijernik, odupirao sam se tim satanističkim arheološkim dokazima i naučno verifikovanim činjenicama. 

Svi znaju da su sva velika otkrića kroz istoriju donijeli likovi koji su razmišljali van okvira poznatog i ustaljenog.

alternativa još od 2005.

Onda se pojavljuje Na rubu znanosti u sklopu naučnog programa HRT-a. Pa skontaš da svaka naučna činjenica ima svoju alternativnu verziju koju obično zastupa neki doktor nauka magnetnih energija sa unezveriteta za alternativne činjenice iz Moskve. Tako smo malo-pomalo došli do Dejvida Ajk, fudbalskog golmana koga je spucala lopta dok je branio penal i otvorila mu treće oko i uvid u ljude guštere.

Lako dostupan internet, čitanje naučne literature (dobro, popularno naučne), gledanje pravih dokumentaraca, Pajtoni, Adams, Pračet i odrastanje su me postepeno izvlačili iz mog dotadašnjeg pogleda na svijet, pa kad smo stigli do čika Ajka na njega sam odreagovao jedino moguće - ismijavanjem. Ancient Aliens sam već mogao da gledam kao povremeno zanimljiv SF a ne dokumentarac u kome ugledni naučnici šibaju činjenice. A kod Džoa Rogena sam radije birao da slušam Brajana Grina i Nila de Grasa Tajsona nego Henkoka i Karlsona

***

Čemu sve ovo? 

Bezazleno bogovi su vanzemaljci završe se sa ispijačima dječije krvi i 5G čipovanjem. Nije stvar u teoriji, nego u načinu mišljenja.

Evo, recimo, desi se pandemija. Svi ti alternativni pozadinski šumovi koji teku paralelno sa zvaničnim tokovima, uvlače se u podsvjesno, rovare, a kod nekih sjebanih društava postanu i mejnstrim, isplivaju i posade neopravdanu sumnju. Sve to prati nedovoljna naučna pismenost i alternativna naklapanja šarlatana i prevaranata više nisu donekle zanimljiva teoretisanje Šta ako... nego poluinformisani i dezinsformisani bućkuriš smeća koji koštaju ljude života i čine opipljivu štetu.

Prirodno je da se ljudi boje i postavljaju pitanja. Ali koliko smo stvarno sposobni da shvatimo odgovore? Naučna pismenost prosječnog Zemljanina je prilično jadna. Šta meni vrijedi da mi neko kaže sastav vakcine ili način na koji je ona napravljena. Ja to ništa ne shvatam. Dakle, moram da vjerujem onima koji su stručnjaci u toj oblasti. Oni kažu da je to okej -  onda je okej, vjerovaću tebi a ne nekom sa Balkan Info

A i šta danas ne izaziva rak? Od telefona do bar 80% hrane koju jednemo, za sve postoji ono - može da izazove rak. Jebiga, može, a može i stres od pomisli da mi sve izaziva rak.

Kad se stvarno razboliš, kad čaj, ležanje i vitamin c ne pomažu - kome se obratiš? Bioenergičaru/salivaču strava/kristaldžiji ili ipak odeš specijalisti? Naravo - specijalisti, pa ako te on ne izliječi onda te dočeka lešinar sa bioenergijom koji te čerupa dok ne umreš.

Da li više vjeruješ nalazu krvne slike ili čitanju iz podočnjaka? 

***

Savremena medicina je puna nedostataka. Daleko je od toga da je nauka koja je sve spoznala iz svoje oblasti a mnogi ljekari su sramota za tu plemenitu profesiju.

Međutim, ipak je najbolje što smo smislili u odbrani protiv prijevremene smrti, dok je vakcinacija spasila milione života.

Uostalom, najgora stvar za vakcine koju sam čuo je da skraćuje život i čini te sterilnim, a ako je to najgore - sign me up!


 ***

No comments:

Post a Comment