ovdje |
***
Budim se u svom krevetu koji nije u Parizu, nego u Banja Luci. Nije kasni maj, nego rani februar. Sve je mračno, hladno, mrtvo i jadno. A tako je i napolju.
Povremeno me progone ti snovi kada ovodimenzijski ja upadam u realnosti onodimenzijskog mene. Hoće to kad preko street view-a pravim turističke obilaske prije spavanja. A posjeta knjižari Shakespeare and company mi je sigurno u prvih pet najposjećenijih.
before sunset, 2004. |
To je ona knjižara iz Midnight in Paris.
To je, takođe, ona knjižara koja kanališe duh stare istoimene knjižare otvorene na drugoj lokaciji 19. novembra 1919. i čija je vlasnica pomogla Hemingveju da izda svoju prvu knjigu a objavila je i Džojsovog Uliksa
***
Film Museum Hours govori o nekoj Amerikanki koja se zove Ana i koja dolazi u Beč jer joj neko umire u bečkoj bolnici (sestra?majka? zaboravio sam). Prije bolnice posjećuje Muzej istorije umjetnosti i tamo upoznaje čuvara Johana. Johan provodi vrijeme sjedeći na stolici u nekom ćošku posmatrajući ljude koji posmatraju umjetnička djela. U tom procesu dolazi do zanimljivih opservacija. Ana i Johan se sprijatelje i naredne dane provode šetajući gradom, posjećujući kafee i pričajući veoma tiho o svačemu pa i o umjetnosti.
museum hours, 2012. |
Uglavnom, kraj filma - njih dvoje u kafani i slušaju piiijevaljku kako pjeva "Sećaš li se lepi grome moj..."
Jebiga.
Njima je to izlaz iz dubokih priča, sumornog zimskog Beča, apstraktnosti umjetnosti, odnosno - zaranjanje u neposredni život, ili već neki takav trip. Sjede u prepunoj kafani i uživaju u balkanskom krkanluku. To je luksuz. To da ti Balkan bude egzotika u koju možeš upasti subotom naveče na dva sata a onda odeš u svoj hladni, sređeni, zapadni svijet.
Dok ja iz egzotike Balkana izlazim samo u snovima.
***
Danas je tačno godinu dana od posljednjeg koncerta na kom sam bio. Trebao je početi 15. al', znate kako to već ide.
Pa, skoro da smo i zaboravili.
No comments:
Post a Comment