13 February, 2011

Valentinovo?

Dan Sv. Valentina iliti Valentinovo je praznik koji se svake godine obilježava 14. februara i slavi ljubav i prvrženost zaljubljenih. Ustanovio ga je papa Gelazije I 500. godine a praznik je dobio ime po jednom od prvih mučenika hrišćanstva po imenu Stamenko.




Al' zamalo... ime mu je bilo Valentino i imao je svoj bend i nekoliko hitova od kojih su najpoznatiji Oka tvoja dva i Skini mi se bona sa mog telefona. Zanimljivo je i to da je papa koji je ovaj praznik ustanovio 500. godine umro 4 godine prije, 496. na Vladin rođendan. Što će reći da je wikipedia ponekad ful of šit il' se papa povampirio. To i nije toliko važno. Važno je da ga je 1969. iz kalendara svetaca izbrisao papa Pavao VI koji je ako je vjerovati slici koju sam našao na njegovom feeeejsbuk profilu - stvarno neki sumoran lik.



Ako ne vidiš dobro, klikni na sliku.


Valentino je, neposredno prije nego što su mu odfikerili glavu 269., napisao i danas veoma popularnu pjesmu Kada me više ne bude i, što je veoma zanimljivo, Aspirin protiv ljubavi.


Malo, debelo, leteće dijete koje nosi luk i strelu i ubija ljude, po prvi put je viđen u 19. vijeku a leš jednog od njih je čak pronađen u žbunu kupina (od tad se zove Kupid) i detaljno proučen na privatnom fakultetu u Bugojnu. Ali iz zapisa pronađenih na dnu Mrtvog mora (za koje skoro niko nije čuo jer su super tajni a još tajnije što se nisu raspali u vodi) prije 1932. a poslije 1930. (neki istraživači smatraju da je u pitanju 1931. godina) smo saznali da se to debelo dijete pojavljivalo još u starom rimu i da su ga zvali Smolus Pinesus i da uopšte nije bio dijete! Kako to da je postao simbol Valentinova, još se nepouzdano zna.




Za Valentinovo zaljubljeni obično daruju jedni drugima čestitke koje ne bi trebale biti potpisane, zatim cvijeće i bombonjere Najljepše želje. 


Prevod: Mislim da ove godine nemaš šanse da me odbiješ.

Prevod: Nadam se da je ova čestitka dovoljno sugestivna

Prevod: Mo'š da vrištiš kol'ko 'oćeš, niko te ne može čut'!


Poznato je i to da za Valentinovo obično dolaze serijske ubice u male gradiće i ubijaju veliki broj mladih, obično onih malo razuzdanijih, koji su se odvojili sa žurke i upali u obližnju mračnu šupu da bi konzumirali svoju ljubav. Ima li išta romantičnije od toga da ti lik sav uprskan krvlju (crvena-boja ljubavi) sa krampom u ruci kaže onim seksi glasom "Želim tvoje srce."  Naravno da ima. Ja znam bar dvije romantičnije stvari. Jedna od njih je romantična večera pored mora, dok talasi zapljuskuju obalu, sunce zalazi a u pozadini se čuje Skini mi se bona sa mog telefona. Nakon čega vi i vaša ljepša/jača polovina odete u sobu legnete u krevet i gledate filmove jer se ne možete pomjeriti zbog prežderavanja. Evo nekih prijedloga šta gledati:


My Bloody Valentine (2009.) je jedan od boljih romantičnih horora na temu Valentinova. Tom je okrivljen za ubistva a jedino njegova stara ljubav vjeruje da je nedužan. Priča koja dokazuje da je ljubav slijepa i da se ne osvrće na očite dokaze koji upućuju na to da je neko ubica.



Valentine (2001.) vas podsjeća da nikako nije pametno zajebavati onu čudnu, smotanu dječicu u školi sa kojima se niko ne želi družiti jer će se 10 godina kasnije pojaviti za Valentinovo i sve vas izmasakrirati. Il' pokrenuti neki besmislen blog...


My Boyfrend's Back (1993.) je... neki film iz '93. Ona je najljepša u školi a on je zaljubljen u nju od prvog dana kad ju je ugledao... Nisam gledao, valjda bude sve oke na kraju.



Eto, sad kad znate istorijat praznika, šta se treba pokloniti i koje filmove  gledati na vama je samo da pronađete tu neku posebnu osobu i sa njom provedete taj dan, ako već ne može više. Ukoliko  ne  uspijete - ne brinite, to nije razlog da stavite neku kripi masku, uzmete sjekiru i odete sjeći mladice. Na taj način uništavate prirodu, još neformirana drveća, proizvodite Tamarisu posao a posredno uništavate i kiseonik. A kao što znamo, bez kiseonika ne bi mogla da gori vatra i zato se na Mjesecu ne može zapaliti. To je jedan od razloga zbog čega nije naseljen: džaba ti super pogled na Zemlju, hladno pivo i sve to kad ne možeš roštiljati. Drugi bitan razlog nenaseljenosti Mjeseca je što su naciji na tamnoj strani (naciji nisu ljudi pa, tehnički gledano, nije naseljen).

ReciklažaBlog vam želi sretno Valentinovo. Provedite ga najbolje što možete, kao uostalom i svaki drugi dan (dubokoumno).

I za kraj, evo i jedne Vladine valentinovske priče:

ŠMOKLJAN

Nikad nisam znao odabrati poklon za devojku. Čim osvane nekakav praznik, ja sam na mukama. Oh da, cveće je uvek super poklon, kaže majka. Oh da, s naušnicama nikad nećeš pogrešiti, savetuje baka. Oh da... i tako u nedogled.

Fora je u tome što moraš znati šta devojka preferira; primoran si, hteo ne hteo, obraćati pažnju na sitnice.

Primer:

Evo, kupio sam ti nove presvlake za auto.“

Da. Često merimo stvari po muški. A žene su ipak nežniji pol.

Već dva sata razgledam dućane, u potrazi za ’onim pravim’. Uzimam to-i-to pa u poslednjem trenutku stvar spuštam na svoje mesto, nećkam se kao nova mlada. Izlazim/ulazim u nove zlatare, gift šopove, šta-sve-ne i ponavljam proceduru. Toliko je stvari, toliko opcija, jednostavno nisam pametan. Prokleto da je Valentinovo, Osmi mart i sve što sleduje!

Na posletku, put me vodi do knjižare. Razgledam police, pogledom prelećem preko naslova. Zašto muškarci vole kučke. Ooookkkkkeeejjj. Definitivno ne. Lovac na zmajeve. Ne. Znam da devojka voli da čita i ovde ne smem da omanem. Zatvaram oči i uzdišem. Valentinovo je poseban dan, mrmljam sebi u bradu. Odlučujem da se prepustim. Otvaram oči i koračam do druge police. Nasumično uzimam knjigu.

Tajna magneta srca.

Prožima me blaga drhtavica, čujem klik u glavi i znam da sam našao ono što sam tražio. Odlučujem da ne čitam opis na poleđini knjige; prepustiću se osećaju, pa šta bude. Odlazim do pulta, bez reči vadim novac i pružam ga trgovcu. Potom izlazim napolje.

***

Kiša neprestano pada. Planovi se menjaju; umesto izlaska, odlučujemo da ostanemo kući. Uz večeru, sveće i sentiš ’80-tih, gugućemo jedno drugom reči ljubavi i vernosti. U dogledno vreme razmenjujemo poklone.

Baš ono što sam oduvek želeo,“ kažem, gledajući u ružičasti jastuk na kojem pišu naša imena.

A ja mislio da sam loš u biranju poklona. Čekam njene utiske.

Oh!“, govori ushićeno, prevrćući knjigu u rukama. „Prijateljica mi je kazala da je ova knjiga vrh vrhova!“
Drago mi je da ti se sviđa,“ velim. Potom razmenjujemo nežnosti i poljupce.


***

Već peti dan zaredom perem suđe i usisavam. Ona koristi svaki slobodan trenutak za čitanje. Stalno priča o tome kako je knjiga „vrh vrhova“, kako sam odabrao „sjajan poklon.“ Ide mi na živce.

Znaš, knjiga je vrh vrhova..

Znaš, ovo je sjajan poklon...

Ljubavi, možeš li danas da opereš suđe, ja čitam...

Ljubavi, kad si već tu, možeš li da usisaš kuću...

Šutim i radim. U sebi proklinjem Valentinovo, Osmi mart i sve što sleduje. Na kraju dana, samo žanjem ono što sam posijao. Krišom čitam opis na poleđini knjige:

U Vašem životu ništa se ne događa slučajno.

O Bože.



                                                                                                           


Ovo nije upućeno našim redovnim posjetiocima i nemojte dalje čitati. Vi ovo već i previše dobro znate. Novi posjetioče, ako smo ti se svidjeli (a i ako nismo, briga me) reklamiraj nas negdje (feeejsbuk?), učlani se u našu feeeejsbuk grupu, komentariši, daj nam nekako do znanja da si bio tu, to nas motiviše:) 



4 comments:

  1. e zamalo, ime mu je bilo hrvoje, a prezime skini mi se bona sa mog telefona. bio je cool u skoli, prolazio peticom, igrao za razred u zbunu upina i bio bolnicar.
    Bio je boza...

    ReplyDelete
  2. to je stav zvanične istorije koji je, kao i obično, pogrešan. mi teoretičari o drevnim vanzemaljcima smatramo da je vaše objašnjenje neozbiljno.

    ReplyDelete
  3. Iskreno, od tri prvoplasirane, meni se Šmokljan najviše dopada. Mada, i Mims je napisala dobru priču. D.

    ReplyDelete
  4. Ne kažem ja :) Mims je stvarno napisala finu priču, ali eto, ja ne bejah ni u prvih 10 :D A 3 priča je...malo reći žešće sranje :)))

    ReplyDelete